Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTilinca, Mihaela
TitelEmbedding literacy in vocational training. CELiNE - an attempt to transfer innovation (I).
QuelleIn: Revista de stiinte ale educatiei, (2008) 1, S. 79-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1454-7668
SchlagwörterSoziale Integration; Analphabet; Berufsausbildung; Alphabetisierung; Soziale Integration; New Economy; New Economy; Berufsausbildung; Alphabetisierung; Analphabet
AbstractThe dynamics of a "new economy" in Europe and the labour imposed challenges in the knowledge society signal that the professional training in the 21st century must overcome the exclusive alignment on the technical content and vocational abilities. To function in the labour market of the "new economy", to integrate in the daily rutine and to perform the roles involved in the intensive production process dedicated to each client, the european citizen must be trained in a VET system which recognises that literacy (using the written information and the discourse around it) is embedded in the social, personal and daily professional life. This article presents an attempt to transfer innovation praxis and research in the field of literacy for the trainers of trainers who work in the vocational system of adult education in Europe, through a Leonardo daVinci transfer of innovation project.
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2009/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: