Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Schemmann, Michael |
---|---|
Titel | CONFINTEA V aus der world polity Perspektive. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 61 (2008) 2, S. 173-185Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Bildungspolitik; Internationale Zusammenarbeit; Globalisierung; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Lernfest; Institution; Internationale Konferenz; Deutschland |
Abstract | The contribution takes the fact that lifelong learning advanced to a global formula as a starting point and analyses both the political documents as well as the activities which resulted from the fifth world conference on adult education (CONFINTEA V) from a world polity perspective. It is examined in how far lifelong learning can be understood as a norm within world culture that shapes modern social actors, i.e. individuals, organizations and nation states. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/1 |