Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGillies, Robyn M. (Hrsg.); Ashman, Adrian F. (Hrsg.); Terwel, Jan (Hrsg.)
TitelThe Teacher's role in implementing cooperative learning in the classroom.
QuelleNew York: Springer (2008), X, 266 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheComputer-supported collaborative learning. 7
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-0-387-70892-8
DOI10.1007/978-0-387-70892-8
SchlagwörterPädagogik; Fallstudie; Kommunikation; Soziale Beziehung; Sekundarstufe I; Lehrer; Lehrerrolle; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Interaktion; Kognitives Lernen; Kooperatives Lernen; Lernen; Gruppenarbeit; Peer Group; Lerngruppe; Unterrichtsmethode; Computerunterstützter Unterricht; Klassenführung; Inklusion; Sprachentwicklung; Sprachverhalten; Heterogenität; Implementierung; Kooperation; Gruppe (Soz); Schülergruppe
AbstractCooperative learning is widely endorsed as a pedagogical practice that promotes student learning. Recently, the research focus has moved to the role of teachers' discourse during cooperative learning and its effects on the quality of group discussions and the learning achieved. Although the benefits of cooperative learning are well documented, implementing this pedagogical practice in classrooms is a challenge that many teachers have difficulties accomplishing. [This book] provides readers with a comprehensive overview of the challenges and issues with clear guidelines on how teachers can embed cooperative learning into their classroom curricula to obtain the benefits widely attributed to this pedagogical practice. It does so by using language that is appropriate for both novice and experienced educators. The volume provides: an overview of the major research and theoretical perspectives that underpin the development of cooperative learning pedagogy; outlines how specific small group experiences can promote thinking and learning; discusses the key role teachers play in promoting student discourse; and, demonstrates how interaction style among students and teachers is crucial in facilitating discussion and learning. The collection of chapters includes many practical illustrations, drawn from the contributors' own research of how teachers can use cooperative learning pedagogy to facilitate thinking and learning among students across different educational settings. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: