Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAslam, Monazza; Bari, Faisal; Kingdon, Geeta
InstitutionUniversity of Cambridge / Research Consortium on Educational Outcomes and Poverty
TitelReturns to schooling, ability and cognitive skills in Pakistan.
QuelleCambridge (2008), 35 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheRECOUP Working Papers. 20
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-68738
SchlagwörterKompetenz; Gender; Kognitive Kompetenz; Frau; Arbeitsmarkt; Einkommen; Frau; Pakistan; Schulleistung; Kompetenz; Bildungsinvestition; Kognitive Kompetenz; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Schulleistung; Bildungsinvestition; Einkommen; Einkommenseffekt; Arbeitsmarkt; Geschlechtsspezifik; Gender; Pakistan
AbstractThis study investigates the economic outcomes of education for wage earners in Pakistan. This is done by analysing the relationship between schooling, cognitive skills and ability on the one hand, and economic activity, occupation, sectoral choice and earnings, on the other. In Pakistan, an important question remains largely unaddressed: what does the coefficient on 'schooling' in conventional earnings function estimates measure? While human capital theory holds that the economic return to an extra year of schooling measures productivity gains acquired through additional schooling, the credentialist view argues that it represents a return to acquired qualifications and credentials while a third, the signalling hypothesis, suggests that is captures a return to native ability. This paper seeks to adjudicate between these theories using data from a unique purpose-designed survey of more than 1000 households in Pakistan, collected in 2007. The paper also examines the shape of the education-earnings relationship in Pakistan as a way of testing the poverty reducing potential of education in Pakistan.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: