Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEbner, Martin; Schiefner, Mandy
Titel"Will E-Learning die?"
QuelleAus: Lipshitz, Audrey R. (Hrsg.); Parsons, Steven P. (Hrsg.): E-Learning. 21st century issues and challenges. New York: Nova Science Publ. (2008) S. 69-82
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-60456-156-2
SchlagwörterDigitale Medien; Medienpädagogik; Neue Technologien; Medieninformatik; E-Learning; Internet; World Wide Web
AbstractThe World Wide Web is currently changing dramatically. The buzzword Web 2.0 describes how we deal with the Internet. 'The user is the content' is one of the famous descriptions. Users create their own (learning) content by blogging, podcasting or producing mashups. Of course the innovations summed up with the word Web 2.0 influence the traditional e-learning world. In this paper [the authors] focus on how learning will change in the future. The combination of traditional research work combined with emerging technologies lead to an assumption of the learning behaviour of tomorrow. Will today's teaching soon be a matter of the past? How will a lecture looks like by integrating emerging technologies? [The authors] conclude that information anytime and anywhere influences the world of digital natives arbitrarily and causes the death of e-Learning in present sense. Using computer and mobile technologies for learning purposes will be as normal as writing a letter with pencil. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: