Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenShanks, David R. (Hrsg.)
TitelPsychology of learning. 1.
1. publ.
QuelleLondon: SAGE (2008), XXXII, 393 S.Verfügbarkeit 
ReiheSAGE library of cognitive and experimental psychology
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-84787-268-9
SchlagwörterBelohnung; Psychologische Forschung; Aufmerksamkeit; Gedächtnis; Konditionierung; Lernpsychologie; Psychologie; Vergessen; Verhalten; Lernen; Lerntheorie; Gehirn; Neuropsychologie; Handbuch; Modell; Theorie
AbstractThis reference work brings together major publications in the psychology of learning from the past 30-40 years. Volume I contains the following articles: 1. Robert A. Rescorla: Pavlovian conditioning and its proper control procedures; 2. Robert A. Rescorla, Allan R. Wagner: A theory of Pavlovian conditioning: variations in the effectiveness of reinforcement and nonreinforcement; 3. N.J. Mackintosh: A theory of attention: variations in the associability of stimuli with reinforcement; 4. John M. Pearce, Geoffrey Hall: A model for Pavlovian learning: variations in the effectiveness of conditioned but not of unconditioned stimuli; 5. John M. Pearce: A model for stimulus generalization in Pavlovian conditioning; 6. James L. McClelland, David E. Rumelhart: Distributed memory and the representation of general and specific information; 7. James L. McClelland, Bruce L. McNaughton, Randall C. O'Reilly: Why there are complementary learning systems in the hippocampus and neocortex: insights from the successes and failures of connectionist models of learning and memory; 8. Wolfram Schultz, Peter Dayan, P. Read Montague: A neural substrate of prediction and reward; 9. Mark E. Bouton: Context, time, and memory retrieval in the interference paradigms of Pavlovian learning; 10. John Garcia, Robert A. Koelling: Relation of cue to consequence in avoidance learning; 11. Paul Rozin, James W. Kalat: Specific hungers and poison avoidance as adaptive specializations of learning; 12. Robert A. Rescorla, Richard L. Solomon: Two-process learning theory: relationships between Pavlovian conditioning and instrumental learning; 13. Paul L. Brown, Herbert M. Jenkins: Auto-shaping of the pigeon's key peck. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: