Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Van Horn, Royal |
---|---|
Titel | Bridging the chasm between research and practice. A guide to major educational research. |
Quelle | Lanham, Md. u.a.: Rowman & Littlefield Education (2008), XII, 129 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-57886-806-8; 978-1-57886-806-3 |
Schlagwörter | Bildungschance; Misserfolg; Soziale Benachteiligung; Bildungspolitik; Praxis; Prüfung; Bildungsstandards; Schüler; Schule; USA; Bildungspolitik; Abbruch; Misserfolg; Leistungsbeurteilung; Populärwissenschaftliche Darstellung; Empfehlung; Leistungsmessung; Zurückstellung; Größe; Leseförderung; Förderungsmaßnahme; Schule; Zurückstellung; Klassengröße; Schüler; Leistungsbeurteilung; Prüfung; Schülerleistung; Leseförderung; Mathematische Kompetenz; Größe; Forschungsstand; Abbruch; Empfehlung; Leistungsmessung; Populärwissenschaftliche Darstellung; Praxis; Benachteiligter Jugendlicher; Benachteiligtes Kind; USA |
Abstract | The book is an effort to thoroughly explain education science to the layperson in an understandable and conversational manner. The accumulated body of knowledge on the following critical topics are ... explained: grade retention, dropouts, radical differences in child-rearing practices, remedial programs that work, class size, school size, high-stakes testing, and graduation tests. The vast implications of this research are also discussed. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |