Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSnow, Catherine E. (Hrsg.); Van Hemel, Susan B. (Hrsg.)
InstitutionNational Research Council. Committee on Developmental Outcomes and Assessments for Young Children
TitelEarly childhood assessment.
Why, what, and how.
QuelleWashington, DC: National Academies Press (2008), XIV, 484 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-309-12465-4; 978-0-309-12465-2
SchlagwörterBeobachtung; Empirische Forschung; Methode; Validität; Entwicklungsstörung; Kognitive Entwicklung; Lernfähigkeit; Entwicklungstest; Psychometrie; Test; Testmethodik; Soziale Entwicklung; Frühe Kindheit; Körperliche Entwicklung; Säugling; Eltern; Kind; Kleinkind; Vorschulalter; Vorschule; Programm; Sprachentwicklung; Gesundheit; Mathematisches Denken; Messung; Migrationshintergrund; Behinderung; Bewertung; Empfehlung; Entwicklung; Evidenz; Gefährdung; Prävention; Qualität; Richtlinien; Risiko; Standard; Migrant; USA
AbstractThe assessment of young children's development and learning has recently taken on new importance. Private and government organizations are developing programs to enhance the school readiness of all young children, especially children from economically disadvantaged homes and communities and children with special needs. Well-planned and effective assessment can inform teaching and program improvement, and contribute to better outcomes for children. This book affirms that assessments can make crucial contributions to the improvement of children's well-being, but only if they are well designed, implemented effectively, developed in the context of systematic planning, and are interpreted and used appropriately. Otherwise, assessment of children and programs can have negative consequences for both. The value of assessments therefore requires fundamental attention to their purpose and the design of the larger systems in which they are used. The book addresses these issues by identifying the important outcomes for children from birth to age 5 and the quality and purposes of different techniques and instruments for developmental assessments. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: