Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKajee, Leila
TitelConstructing identities in online communities of practice.
A case study of online learning.
QuelleOxford u.a.: Lang (2008), 267 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 247-263
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-03911-105-1; 978-3-03911-105-3
SchlagwörterGemeinschaft; Soziale Ungleichheit; Identität; Gemeinschaft; Identität; Interaktion; Lernen; Soziale Ungleichheit; Hochschule; Lehren; Lerngruppe; Internet; E-Learning; Interaktion; Lernen; Lehren; Lerngruppe; Entwicklungsland; Soziokulturelle Bedingung; Hochschule; E-Learning; Internet; Online; Südafrika (Staat)
AbstractThis book is located at the interface of online learning within a context of English language studies and academic literacy and is underpinned, from a critical theoretical perspective, by an understanding of the implications of the digital divide for developing countries worldwide. The work is an exploration of online learning in an undergraduate English language and academic literacy classroom at a university in South Africa, and theorises the need for technology in developing countries as a means of social conclusion. The aim is to explore the extent to which communities of practice are enabled in an online environment, among English non-mother tongue speakers from technologically under-resourced backgrounds. This study examines the extent to which the students participate, negotiate meaning, and construct identities in online spaces. From a sociocultural perspective this book locates learning as a form of interaction and co-participation, and argues that learning occurs within specific contexts, hence the focus on how individuals become members of 'communities of practice'. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: