Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCendon, Eva (Hrsg.); Schacherbauer, Eva (Hrsg.); Prager, Katharina (Hrsg.); Winkler, Edith (Hrsg.)
TitelImplementing competence orientation and learning outcomes in higher education.
Processes and practices in five countries.
QuelleKrems: Project-Team HE_LeO, Danube Univ. Krems (2008), 164 S.Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-85028-473-5; 978-3-85028-473-8
SchlagwörterKompetenz; Europäischer Bildungsraum; Lernziel; Curriculumentwicklung; Rahmenplan; Rahmenrichtlinie; Projekt; Akkreditierung; Qualifikation; Hochschulbildung; Hochschulstruktur; Studiengang; Hochschule; Weiterbildung; Internationaler Vergleich; Bericht; Bewertung; Harmonisierung; Implementierung; Kooperation; Qualitätsentwicklung; Standard; Bulgarien; Deutschland; Spanien; Ungarn; Österreich
AbstractLearning outcomes are currently [main topics] within the education sector across Europe. Inspired and challenged by the European developments - the European Qualifications Framework for Lifelong learning (EQF) on the one and the Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) on the other hand - countries are working on translating, integrating and implementing the learning outcomes approach in the various national (sub-)systems. This book builds on the experiences of the project HE_LeO - Competence Orientation and Learning Outcomes in Higher Education, co-funded by the Leonardo da Vinci programme of the European Commission. The project was supported by a partnership of eleven institutions (ministries and universities) from five European countries (Austria, Bulgaria, Germany, Hungary and Spain) and intended to link the European discussions on the EQF and on the Bologna Process on an institutional level to the HE-sector. This book gives insights into processes and practices geared towards translation and implementation of learning outcomes in the higher education sector and its linkage to (the development of) national qualifications frameworks from different perspectives and actors. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: