Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJohnson, David (Hrsg.); Maclean, Rupert (Hrsg.); Hoyle, Eric (gefeierte Person)
TitelTeaching: professionalisation, development and leadership.
Festschrift for Professor Eric Hoyle.
QuelleNew York u.a.: Springer Science+Business Media (2008), XIV, 317 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4020-8185-5; 978-1-4020-8185-9
DOI10.1007/978-1-4020-8186-6
SchlagwörterIdentität; Bildungsmanagement; Schule; Schulleitung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lehrerrolle; Arbeitsbedingungen; Beruf; Professionalisierung; Universität; Entwicklung; Modernisierung; Reform; Australien; England; Großbritannien; Hongkong; Malaysia; Tasmanien
AbstractThe world-wide reform movement has now been in process for thirty years and it is therefore perhaps an appropriate point to consider its implications for the work of teachers thus far and to ponder on the future. It would be widely agreed that the reform movement in general, and in relation to teachers' work in particular, has brought advantages and disadvantages. It has stimulated teacher development and increased the accountability of teachers to clients - including the state as client. On the other hand, it has led to the intensification of teachers' work and to the deprofessionalisation as well as professionalisation of teachers. Moreover, it has increased the power of managerialism over the influence of professionalism. This book addresses these issues from different perspectives and in relation to different contexts. It also considers possible solutions to two problems in particular: how to achieve accountability without intensification, and how to ensure that school management and leadership functions to support and enhance teachers as professionals. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: