Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatkins, Sandra; McCaw, Donna
TitelAccountability for results.
The realities of data-driven decision making.
QuelleLanham, Md. u.a.: Rowman & Littlefield Education (2008), VIII, 206 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 189-204
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-57886-693-9; 978-1-57886-694-6
SchlagwörterFührung; Evaluation; Forschung; Gewalt; Kreativität; Berichterstattung; Berufsvorbereitung; Forschung; Führung; Gewalt; Kreativität; Lehrerfortbildung; Musik; Schulverwaltung; Sicherheit; Sport; Technologie; Begabtenförderung; Evaluation; USA; Frühförderung; Kunst; Nachhilfeunterricht; Öffentliche Schule; Daten; Lehrerbedarf; Schulbibliothek; Wirkung; Frühförderung; Schulsystem; Öffentliche Schule; Schulverwaltung; Schulbibliothek; Lehrerbedarf; Lehrerfortbildung; Begabtenförderung; Nachhilfeunterricht; Englisch als Zweitsprache; Bilingualismus; Kunst; Musik; Technologie; Soziale Dienste; Sport; Berufsvorbereitung; Berichterstattung; Daten; Rechenschaftslegung; Sicherheit; Wirkung; USA
AbstractThe format of this book addresses the most salient questions administrators, school board members, and community stakeholders need to ask to ensure academic and fiscal accountability. This book will provide definitions, background information and the current research on all of the questions. Readers will be provided with sufficient knowledge to effectively question the financial expenditures and educational practices within their districts and school buildings. For example, the research on professional development indicates that there is little correlation between dollars spent and student achievement (Guskey, 2000). Many times, teachers are provided training with little or no monitoring for actual implementation. This lack of follow-up and follow-through minimizes the positive impact on student achievement. Examples of the different types of data are provided that can be utilized for the analysis and evaluation of progress in district and school level improvements. To elicit collaborative discussions and support the development of district action-planning, reflective questions are also included. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: