Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Becker, Frans (Hrsg.); Duffek, Karl (Hrsg.); Mörschel, Tobias (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Friedrich-Ebert-Stiftung; Doktor-Karl-Renner-Institut (Wien); Wiardi Beckman Stichting |
Titel | Social democracy and education. The European experience. |
Quelle | Amsterdam: Mets & Schilt (2008), 267 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 90-5330-596-3; 978-90-5330-596-6 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Bildungsdefizit; Soziale Herkunft; Soziale Integration; Bildung; Bildungspolitik; Deutschland; Europa; Kind; Sozialdemokratie; Sozialhilfe; Sozialpolitik; Spanien; Soziale Integration; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Hochschulpolitik; Öffentliche Schule; Internationaler Vergleich; Soziale Herkunft; Privatschule; Lebenslanges Lernen; Bildungsdefizit; Ungleichheit; Bildungsbeteiligung; Sozialhilfe; Kind; Öffentliche Schule; Privatschule; Schülerleistung; Ungleichheit; Integrationspolitik; Sozialpolitik; Hochschulpolitik; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Sozialdemokratie; Migrant; Deutschland; Europa; OECD-Staaten; Spanien |
Abstract | Social democracy and education have enjoyed a long-standing relationship. In the early days of the labour movement, teachers played a prominent role, not only by paving the road to emancipation for their pupils, but also by influencing the programmes and culture of the social democratic parties in Europe. Now, a century later, the quality of education and its inequalities are again major concerns for social democrats. Their mission seems clear: the stimulation of better education and more equal opportunities in education must from the heart of European social democracy's programme. Former Labour leader Tony Blair formulated this mission in a simple slogan: 'Education, education, education'. Realising this mission will be far from simple. Raising the level of educational performance is a complex matter; resolving the persistent inequalities in education will be just as difficult. It is this mission, and the problems to be overcome on the journey, that [this book] is about. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2008/4 |