Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWolf, Lorraine E. (Hrsg.); Schreiber, Hope E. (Hrsg.); Wasserstein, Jeanette (Hrsg.)
TitelAdult learning disorders.
Contemporary issues.
QuelleNew York, NY u.a.: Psychology Press (2008), 529 S.Verfügbarkeit 
ReiheA neuropsychologist' s handbook
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-8416-9419-3; 978-1-8416-9419-1
SchlagwörterFertigkeit; Diagnostik; Diagnostischer Test; Test; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Lernbehinderung; Lernschwierigkeit; Gehirn; Neurobiologie; Lesegeschwindigkeit; Schriftsprache; Rechenschwäche; Messung; Technologie; Arbeit; Studium; Neuropsychologie; Sprachbehinderung; Entwicklung; Hilfe; Erwachsener
AbstractRecent advances in neuroimaging and genetics technologies have enhanced our understanding of neurodevelopmental disorders in adults. The authors in this volume not only discuss such advances as they apply to adults with learning disorders, but also address their translation into clinical practice. One cluster of chapters addresses developmental concerns as children and adolescents with learning disorders approach young adulthood. Experts discuss dyslexia, language-based and writing disorders, perhaps the most widely studied group of learning disorders, from the point of view of neuroimaging and genetic underpinnings. Chapters on the neuroscience of nonverbal, math and executive function disorders are also included. Clinically-oriented chapters with case studies, recommendations for accommodation, and considerations for evaluation follow. Study of specialized populations - such as late high school students, college, medical and law students - further demonstrate how our expanded knowledge base may be applicable to clinical practice. The heterogeneity of adults with learning disorders, the complexity of their clinical presentation and co-existing disorders are addressed from both a scientific and clinical point of view demonstrating how empirical research and clinical practice inform each other. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: