Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWillis, Arlette Ingram
TitelReading comprehension research and testing in the U.S.
Undercurrents of race, class, and power in the struggle for meaning.
QuelleNew York u.a.: Erlbaum (2008), XXXII, 374 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 315-361
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-8058-5051-2; 978-0-8058-5052-9
SchlagwörterBildungstheorie; Ideologie; Methode; Bildungsgeschichte; Chancengleichheit; Intelligenzmessung; Bildungspolitik; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulbuch; Rasse; Leseförderung; Lesen; Leseverstehen; Konstruktivismus; Soziokulturelle Bedingung; Staat; 20. Jahrhundert; Leistungsmessung; Standard; Ethnische Gruppe; Afroamerikaner; Benachteiligtes Kind; USA; Westeuropa
AbstractThis book challenges traditional, sanctioned, and official histories of reading comprehension by examining how ideological and cultural hegemony work to reproduce dominant ideologies through education in general and reading comprehension research and testing specifically. Willis analyzes the ideological and cultural foundations that underpin concepts, theories, research, tests, and interpretations, and connects these to the broader social and political contexts within U.S. history in which reading comprehension research and testing have evolved. The reconstruction of a history of reading comprehension research and testing in this way demystifies past and current assumptions about the interconnections among researchers, reading comprehension research, and standardized reading comprehension tests. A promising vision of the future of reading comprehension research and testing emerges - one that is more complex, multidimensional, inclusive, and socially just. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: