Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelDominican Republic.
QuelleParis: OECD (2008), 272 S.Verfügbarkeit 
ReiheReviews of national policies for education
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-9-264-04081-6
SchlagwörterBildung; Bildungsbeteiligung; Chancengleichheit; Non-formale Bildung; Gleichstellung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Bildungsökonomie; Schule; Schulleitung; Schulverwaltung; Übergang; Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Schülerleistung; Curriculum; Geschlecht; Geschichte (Histor); Demografie; Internationalisierung; Sozioökonomische Lage; Ausgaben; Finanzierung; Wirtschaft; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Beruf; Berufsvorbereitung; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Hochschulabschluss; Studiengang; Privathochschule; Fortbildung; Erwachsenenbildung; Berufsbegleitende Weiterbildung; Internationaler Vergleich; Empfehlung; Gutachten; Organisation; Qualität; Rechenschaftslegung; Status; Struktur; Zugang; Öffentliche Trägerschaft; Dominikanische Republik
AbstractReforms of education, training and human resource development are integral parts of a market economy. The Dominican Republic has made progress in all these areas since reform began in the 1990s. The challenge for the State Secretariat for Education (SEE), the State Secretariat for Higher Education, Science and Technology (SEECyT) and the National Institute for Technical-Vocational Training (INFOTEP) has been to promote and support changes that meet the needs of both the new economy and society and the interests of all young people and adults, in the face of a shortage of financial and human resources. This book gives a brief overview of regional issues and the history of education in the Dominican Republic and describes the development of education in the country over the past 15 years. It presents an analysis of the education system, identifying key directions for the reinforcement of the reforms in light of the challenges encountered by officials, communities, enterprises, educators, parents and students under very dynamic conditions. It concludes with a set of key recommendations concerning the structure of the system and its labour market relevance; access and equity; financing; governance and management; internationalisation; and research, development and innovation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: