Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRupp, André A.; Vock, Miriam; Harsch, Claudia; Köller, Olaf
TitelDeveloping standards-based assessment tasks for english as a first foreign language. 1. Context, processes, and outcomes in Germany.
QuelleMünster u.a.: Waxmann (2008), 184 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 113-122
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-8309-1943-8
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Testkonstruktion; Fremdsprachentest; Schreibtest; Testverfahren; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungsreform; Zweite Fremdsprache; Erste Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Englischunterricht; Lesekompetenz; Politisches Verhalten; Dozent; Workshop; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Zielvereinbarung; Europäische Union; Deutschland
AbstractThis report is the first in a multi-part technical report series that describes the development, calibration and validation of standards-based tests for English as a first foreign language at the Institute for Educational Progress (Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen, IQB) in Berlin, Germany. It describes the process of task development in alignment with the national Educational Standards (NES) (Länderübergreifende Bildungsstandards) for English as a first foreign language at the secondary level for the Hauptschulabschluss and the Mittlerer Schulabschluss. The objective of this first volume is to provide a transparent description of the task development process that illustrates the numerous decisions that were made during this process to make overt the resulting consequences for interpreting scores from the standards-based tests as well as the decisions that could be based on these interpretations. This volume comprises background information about the context within which the NES were formulated, the theoretical frameworks for the test development, the test specifications and constructs, as well as a detailed description of the item writing process. Furthermore, key results from various pre-trials that were conducted to obtain preliminary empirical evidence for the functioning of the items are represented, and the pool of newly developed English tasks is characterized. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: