Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | Jobs for youth / Des emplois pour les jeunes. Netherlands. Gefälligkeitsübersetzung: Arbeitsplätze für die Jugend. Niederlande. |
Quelle | Paris (2008), 153 S.; 2034 KB
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-92-64-04128-8 |
DOI | 10.1787/9789264041295-en |
Schlagwörter | Bildungsniveau; Soziale Situation; Berufsqualifizierender Bildungsgang; Aktivierung; Arbeitnehmer; Arbeitsbedingungen; Arbeitslosenhilfe; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarktpolitik; Ausländer; Befristeter Arbeitsvertrag; Jugendarbeitslosigkeit; Niederlande; Bildungssystem; Sozialhilfe; Bildungssystem; Soziale Situation; Teilzeitbeschäftigung; Ausbildung; Bekämpfung; Internationaler Vergleich; Wochenarbeitszeit; Arbeitslosenquote; Bildungsniveau; Erwerbsquote; Sozialhilfe; Europäische Union; Übergang Schule - Beruf; Aktivierung; Arbeitsbedingungen; Einkommenshöhe; Erwerbsquote; Ausbildung; Arbeitslosenhilfe; Arbeitslosenquote; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarktchance; Arbeitsmarktpolitik; Teilzeitbeschäftigung; Wochenarbeitszeit; Übergang Ausbildung - Beruf; Ausbildungsvertrag; Befristeter Arbeitsvertrag; On-the-Job-Training; Jugendarbeitslosigkeit; Internationaler Vergleich; Bekämpfung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Europäische Union; Arbeitnehmer; Ausländer; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Niederlande |
Abstract | "Improving the performance of youth on the labour market is a crucial challenge in OECD countries facing persistent youth unemployment. As labour markets become more and more selective, a lack of relevant skills brings a higher risk of unemployment. Whatever the level of qualification, first experiences on the labour market have a profound influence on later working life. OECD has launched a series of reports on the school-to-work transition process in sixteen countries including the Netherlands. Each report contains a survey of the main barriers to employment for young people, an assessment of the adequacy and effectiveness of existing measures to improve the transition from school-to-work, and a set of policy recommendations." The Netherlands has a dynamic youth labour market, but a large group is marginalised. Recent reforms go in the right direction, but the Netherlands must ensure that youth leave education with the skills required in the labour market. They also must remove remaining barriers to promote better jobs for more young people and implement a comprehensive activation strategy to reach out effectively to the hard-core of disadvantaged youth. Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Längsschnitt; Querschnitt; Sekundäranalyse. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1975 bis 2007. (IAB2). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2008/3 |