Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarlow, Stephanie
TitelCreating Authentic Dialog: ESL Students as Recipients of Service Learning.
QuelleIn: The internet TESL journal, 13 (2007) 7
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 2; Literaturangaben 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterVerbale Kommunikation; Methodik; Außerschulische Tätigkeit; Native Speaker; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Authentizität; Dialog
AbstractAn environment where authentic dialog with native English speakers occurs on a regular basis presents ESL students with the possibility to grow both linguistically and socially. In the article, the author describes how introducing a service-learning component to an ESL program provides the students with the opportunity to meet regularly with native English speaking peers, to apply what they have been learning in class, and to engage in various extracurricular and cultural activities in the community. He presents guidelines about how to initiate a service-learning element to your ESL program, gives examples of various activities our students have engaged in and provides tips on how to make the experience smoother for both the ESL students and the service-learning students. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The internet TESL journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: