Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchulze, Mathias; Liebscher, Grit; Zhen, Su Mei
TitelGeroline - Student Perception and Attainment in an Online German Language Course.
QuelleIn: German as a foreign language, (2007) 1, S. 1-25
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1470-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Evaluation; Fragebogen; Effizienz; Fernunterricht; Fremdsprachenunterricht; Kanada; Lernen; Evaluation; Hochschule; Fragebogen; Anfangsunterricht; Empirische Forschung; E-Learning; Lernen; Lernumgebung; Anfangsunterricht; Aufgabenorientierung; Fortgeschrittenenunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Hochschule; Fernunterricht; E-Learning; Effizienz; Mittleres Niveau; Kanada
AbstractThe Geroline project comprised the development of and research for two elementary and one intermediate German language courses which are delivered online for university-level distance education. The course materials include a commercially produced textbook package and online materials which constitute a task-based learning environment by providing guidance and structure to the learning process. The authors discuss relevant aspects of the pedagogic design of their learning environment, its theoretical foundations and aspects of a study of the efficacy of the learning design. Insights into student perception of different course components and aspects were gained through the analysis of qualitative data from questionnaires and interviews. The author's analysis of the numeric test data shows that there is no significant difference in attainment between the group who studied online and largely independently and the groups who were taught on campus. Using a task-based language teaching framework for the online courses helped students who chose to study online to achieve similar learning outcomes as their peers in the on-campus groups. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "German as a foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: