Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCuervo, María Cristina
TitelDouble Objects in Spanish as a Second Language.
Acquisition of Morphosyntax and Semantics.
QuelleIn: Studies in second language acquisition, 29 (2007) 4, S. 583-615Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch; spanische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-2631
SchlagwörterEmpirische Forschung; Englisch; Erwachsener; Experiment; Fremdsprachenunterricht; Semantik; Spanischunterricht; Hochschule; Spanisch; USA; Morphosyntax; Universalgrammatik; Dativ; Empirische Forschung; Lernschwierigkeit; Experiment; Dativ; Morphosyntax; Semantik; Universalgrammatik; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englisch; Spanisch; Spanischunterricht; Hochschule; Kontrastierung; Objekt; Erwachsener; USA
AbstractThe reported experimental study on the acquisition of the double-object construction in Spanish as a second language (L2) by a group of first language (L1) English adults investigates the role of Universal Grammar (UG) and its interaction with L1 in two modules of grammar: morphosyntax and semantics. The double-object construction in Spanish differs from its English counterpart in its morphosyntactic properties (case, clitic doubling, word order) and its semantics (interpretation of arguments and restrictions on the construction). Results show that L2 learners are sensitive to most of the morphosyntactic properties of the double-object construction but lag behind in the acquisition of its semantics. The experimental group shows evidence of UG-constrained acquisition in their sensitivity to morphosyntactic properties not instantiated in their L1 as well as in their non-target but UG-licit analysis of the semantic restrictions of Spanish double objects. The dissociation between level of knowledge of morphosyntax and of semantics suggests that modularity of grammar is reflected in SLA exactly as it is in L1 acquisition. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in second language acquisition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: