Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScott, Virginia M.; Huntington, Julie A.
TitelLiterature, the Interpretive Mode, and Novice Learners.
QuelleIn: The modern language journal, 91 (2007) 1, S. 3-14Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Qualitative Forschung; Gruppenarbeit; Methodik; Anfangsunterricht; Fachdidaktik; Diskursanalyse; Gedicht; Literaturunterricht; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Leseverstehen; Diskussion; Effizienz; Interpretation
AbstractThe qualitative study reported in the article analyzes how novice learners develop the interpretive mode (as outlined in Standard 1.2 of the Standards for Foreign Language Learning in the 21st Century, 1996, 1999) in a classroom setting when reading a literary text in a foreign language (FL). Using unmotivated looking through conversation analysis, the authors examined transcripts from video- and audiorecordings of students' discussions in a teacher-moderated classroom setting and in small groups of 3 to 4 students. Their findings indicate that novice learners were able to interpret and understand a challenging literary text (in this case, a poem) if they were in the teacher-moderated group. In addition, the authors' findings suggest that use of the first language was effective in encouraging interpretive talk among students in the teacher-moderated classroom but not among students in small groups. Ultimately, these findings indicate that the nature of the teacher-moderated, yet distinctly student-centered, interaction had a clear impact on developing the interpretive mode in novice learners. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: