Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElster, Doris
TitelStudent interests - The German and Austrian ROSE survey.
QuelleIn: Journal of biological education, 42 (2007) 1, S. 5-11Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 10-11; grafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9266
SchlagwörterBildungsforschung; Forschung; Vergleichsuntersuchung; Gender; Interesse; Unterricht; Naturwissenschaften; Deutschland; Europa; Österreich
AbstractROSE (the Relevance of Science Education) is an international comparative study on the factors which influence learning in science. For this study, the interests, opinions and attitudes of young people were polled by using a standardised questionnaire. Initial data, empirically gathered from 1247 students at the end of lower secondary level in Germany and Austria, are presented in this study. The findings make it possible to identify typical adolescent topics and give information about the change of adolescent interests in the past 10 years. They verify that above all, contexts connected with health, fitness, mysticism and spectacular events are interesting for today's young generation. Curriculum development can be informed by a better knowledge of girls´ and boys´ interests in science topics. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of biological education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: