Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZollman, Dean
TitelChallenges of Preparing Physics Teachers in the United States.
QuelleIn: Didaktik der Physik ... CD zur Frühjahrstagung des Fachverbandes Didaktik der Physik in der Deutschen Physikalischen Gesellschaft, Physikertagung Regensburg 2007 (2007)Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
DokumenttypCD-ROM; Zeitschriftenaufsatz
ISBN978-3-86541-255-3
SchlagwörterMultimedia; Lehrer; Lehrerbildung; Physikunterricht; Technik; Unterricht; Video; Reform; Multimedia; Unterstützung; Lehrer; Lehrerbildung; Video; Unterricht; Physikunterricht; Reform; Technik; Unterstützung
AbstractThe United States, like much of the world, does not have enough qualified physics teachers. As in Germany the educational system in the U.S. varies greatly from state to state. Thus, efforts to improve the number and quality of physics teachers vary throughout the country. However, some efforts are national in scope. The Physics Teacher Education Coalition, PhysTEC, focuses on common goals in preparing teachers of physics at all levels. Another project, Physics Teaching Web Advisory (Pathway), emphasizes support for teachers who are already teaching physics but have less than adequate preparation in physics or the pedagogy of physics. Pathway is a new type of digital library for providing ongoing enhancement and preparation for physics teachers and combines state-of-the-art digital video library technology with contemporary ideas about pedagogy and materials contributed by teachers. Carnegie Mellon University's "synthetic interview" technology provides the foundation for a system that allows physics teachers to ask questions of a virtual mentor and get video responses. Through an analysis of the questions asked in the system we have obtained a rich database of information about just what types of support teachers of physics in the US are requesting. This information and other efforts are helping us design support systems for physics teachers, both new and experienced.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Didaktik der Physik ... CD zur Frühjahrstagung des Fachverbandes Didaktik der Physik in der Deutschen Physikalischen Gesellschaft" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: