Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inValero, Paola
TitelA socio-political look at equity in the school organization of mathematics education.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 39 (2007) 3, S. 225-233
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-007-0027-2
SchlagwörterFallstudie; Forschung; Chancengleichheit; Schulsoziologie; Mathematikunterricht; Benachteiligung; Dänemark; Südafrika (Staat)
AbstractThis paper presents some theoretical tools to help understand the meaning of mathematics education as socio-political practices and the implications of these for researching mathematics education. Taking two cases of schools and students in Denmark and South Africa, the paper illustrates how the theoretical and methodological ideas come into operation when illuminating issues of equity. It is contended that the disadvantaged positioning of some students for participating in mathematics teaching and learning is the result of the routines, ideas, shared meanings, and ways of talking and conceiving mathematics education among the actors in the school organization, inside as well as outside the classroom.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: