Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNiemi, Hannele
TitelEquity and good learning outcomes.
Reflections on factors influencing societal, cultural and individual levels. The Finnish perspective.
QuelleIn: Zeitschrift für Pädagogik, 53 (2007) 1, S. 92-107Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-3247
URNurn:nbn:de:0111-opus-43897
SchlagwörterBildungsforschung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Chancengleichheit; Informationsgesellschaft; Bildungspolitik; Schulsystem; Gesamtschule; Lehrer; Lehrerausbildung; Schülerleistung; Informelles Lernen; Lernbedingungen; Lernen lernen; Selbstständiges Lernen; Lernmethode; Berufliche Fortbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Beruf; Berufsethos; Erwachsenenbildung; Leistungsmessung; Informationstechnologie; Europa; Finnland
AbstractLearning has been acknowledged lately in Europe as the very core of economic development (e.g. Conçeicao/Heitor/Lundwall 2003; Cochinaux/de Woot 1995, p. 52; Schleicher 2006). A strong optimistic trust has been placed in the power of knowledge and learning. Learning and the acquisition of competence and skills are seen as the most important tools for achieving individual or organisational goals of welfare. Learning and empowerment through learning are also considered as key tools in promoting democracy in society. What do equity and equal opportunities mean in education? How can equity be combined with high-quality performance? We may ask what characteristics an education system has when it combines equity with good learning outcomes. Relations between good learning outcomes and equity are very complex and multifaceted. We have evidence that there is a very clear correlation between high educational outcomes and the welfare of society. However, serious problems in reaching all people with learning opportunities still exist. We see that exclusion is growing (OECD 2003; 2004; 2005; 2006) in connection with the global economy. In her article [the author] elaborates how good learning outcomes and equity are related and how these are connected with larger societal trends. At the end of [the] article [she] refers to Finnish experiences related to equity and learning outcomes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Pädagogik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: