Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Tódor, Erika Mária |
---|---|
Institution | Sapientia Universitat (Miercurea Ciuc) |
Titel | Theoretical and Practical Dimensions of the Curriculum in the Context of Linguistic Alteration. |
Quelle | In: Educatia 21, (2004) 1, S. 79-96 |
Sprache | rumänisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1841-0456 |
Schlagwörter | Forschung; Curriculum; Europa; Forschung; Fremdsprache; Mehrsprachigkeit; Muttersprache; Rumänien; Linguistik; Minderheit; Lehr-Lern-Prozess; Lernprozess; Curriculum; Linguistik; Fremdsprache; Mehrsprachigkeit; Bilingualismus; Muttersprache; Zweitsprachenerwerb; Studie; Minderheit; Studie; Europa; Rumänien |
Abstract | Present study deals with the problem of curricular projection in the specific context of schools teaching in the languages of minorities. The phenomenon of linguistic inter-influence represents a basic characteristic of these institutions since it generates specific. |
Erfasst von | Babes-Bolyai Universität, Cluj-Napoca |
Update | 2007/3 |