Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErduran, Sibel; Simon, Shirley; Osborne, Jonathan
TitelTAPping into argumentation: Developments in the application of Toulmin's Argument Pattern for studying science discourse.
QuelleIn: Science education, 88 (2004) 6, S. 915-933Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterBedeutungsentwicklung; Didaktik; Unterricht; Argumentation; Diskursanalyse; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Kategorie
AbstractThis paper reports some methodological approaches to the analysis of argumentation discourse developed as part of the two-and-a-half year project titled Enhancing the Quality of Argument in School Scienc'' supported by the Economic and Social Research Council in the United Kingdom. In this project researchers collaborated with middle-school science teachers to develop models of instructional activities in an effort to make argumentation a component of instruction. We begin the paper with a brief theoretical justification for why we consider argumentation to be of significance to science education. We then contextualize the use of Toulmin's Argument Pattern in the study of argumentation discourse and provide a justification for the methodological outcomes our approach generates. We illustrate how our work refines and develops research methodologies in argumentation analysis. In particular, we present two methodological approaches to the analysis of argumentation resulting in whole-class as well as small-group student discussions. For each approach, we illustrate our coding scheme and some results as well as how our methodological approach has enabled our inquiry into the quality of argumentation in the classroom. We conclude with some implications for future research in argumentation in science education.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: