Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDowney, Douglas B.; Pribesh, Shana
TitelWhen race matters: teacher's evaluations of students' classroom behaviour.
QuelleIn: Sociology of education, 77 (2004) 4, S. 267-282Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-1232; 0038-0407
SchlagwörterKompetenz; Empirische Untersuchung; Längsschnittuntersuchung; Anpassung; Einstellung (Psy); Verhalten; Vorurteil; Kind; Kindergarten; Vorschule; Schuljahr 08; Lehrer; Schüler; Afroamerikaner; Jugendlicher; USA
AbstractPast studies have noted that black students' classroom behavior is rated more favorably by black teachers than by white teachers. This pattern could be a function of white teachers' bias - rating black students more harshly than they deserve - or black students' misbehavior- acting out more when placed with white teachers versus black teachers. If explanations emphasizing black students' misbehavior (oppositional culture) are accurate, matching effects should be more substantial among adolescents than among young children. To assess this possibility, the authors estimated matching effects among kindergartners in the Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Class of 1998-99 and eighth graders from the National Education Longitudinal Study of 1988. They found that the effects of matching are comparable across both kindergartners and adolescents, a pattern that is more readily understood from the position of white teachers' bias than from that of oppositional culture. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sociology of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: