Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHautakangas, Sami; Kiilakoski, Tomi
TitelThe information society: towards an iron cage of e-learning?
QuelleIn: European educational research journal, 3 (2004) 1, S. 1-13Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 20; Tabellen 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
SchlagwörterLernen; Curriculum; Computerunterstützter Unterricht; Unterrichtstechnologie; Technologie; Logik; Philosophie; Kontrolle; Theorie; Informationstechnologie
AbstractThe purpose of this article is to analyse the meaning of different cultural paradigms in the development of educational technology. The article analyses technology critically from the perspective of the philosophy of technology, examines the manifestations of instrumentalism in the curriculum theory and analyses its effects on the different levels of decision-making relative to the design processes of educational technology. It is claimed that instrumental rationality may increase if common curricular models are used when engineering technology. One major problem that affects the development is that instrumentalism and its manifestations on different levels of design and application of educational technology excludes alternatives by its internal logic, while it provides a general problem-solving model which is justifiably rational. The essential feature of educational technology in relation to the topic of the article is the underlying logical framework in which every feature that is to be supported by technology must be given a quantifiable description. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: