Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrosnoe, Robert; Johnson, Monica K.; Elder, Glen H., Jr.
TitelIntergenerational bonding in school.
The behavioral and contextual correlates of student-teacher relationships.
QuelleIn: Sociology of education, 77 (2004) 1, S. 60-81Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 45; Tabellen 6
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0038-0407
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Entfremdung; Soziale Integration; Generationenbeziehung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Schule; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Disziplin (Ordnung); Schülerleistung; Leistung; Ethnische Gruppe; USA
AbstractTo explore the significance of social integration in the educational system, this study examined whether student-teacher relationships predicted two important behavioral outcomes (academic achievement and disciplinary problems); whether these within-school intergenerational relationships were predicted by the structural, compositional, and climate-related characteristics of schools; and how the behavioral and contextual correlates of student-teacher relationships varied by race-ethnicity. The findings, based on nationally representative panel data, indicated that stronger intergenerational bonding in school was associated with higher academic achievement, especially for Hispanic American girls, and with a lower likelihood of disciplinary problems, especially for white girls. Moreover, these intergenerational bonds were stronger in schools with several characteristics (private sector, greater racial- ethnic matching between students and the student body, greater perceived safety, and lower socioeconomic status), although these associations also differed by race-ethnicity. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sociology of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: