Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrenette, Marc
TitelThe overqualified Canadian graduate: the role of the academic program in the incidence, persistence, and economic returns to overqualification.
QuelleIn: Economics of education review, 23 (2004) 1, S. 29-45Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 18; Tabellen 7; Grafiken 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/S0272-7757(03)00043-8
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vergleich; Einkommen; Arbeitsmarkt; Berufsanforderung; Qualifikation; Hochschulabschluss; Studienfach; Akademiker; Kanada
AbstractThis study investigates the role of the academic program in the incidence, persistence, and economic returns to overqualification among recent Canadian post-secondary graduates. Master's graduates are far more prone to overqualification than other graduates. Overqualification rates vary considerably by major field of study at the college and bachelor's levels, but not at the master's level. Graduates who are overqualified shortly after entering the workforce are far more likely to remain overqualified in the following years. Weak evidence suggests that co-op graduates are less likely to be overqualified at the bachelor's and master's levels, but not at the college level (where co- op programs are more popular). There is a strong, negative earnings effect associated with overqualification at the college and bachelor's levels, most of which dissipates after accounting for unobserved heterogeneity in a longitudinal framework. There is little or no earnings effect at the master's and doctoral levels. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: