Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWaghid, Yusef (Hrsg.); Le Grange, Lesley (Hrsg.)
TitelImaginaries on democratic education and change.
QuellePretoria [South Africa]; Stellenbosch [South Africa]: South African Association for Research and Development in Higher Education (2004), 172 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-9584687-8-8
SchlagwörterBildung; Demokratische Bildung; Chancengleichheit; Gender; Gesellschaft; Vertrauen; Gleichstellung; Bildungssystem; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Schulinterne Lehrerfortbildung; Curriculum; Kolonialismus; Humanismus; Demokratie; Staatsbürgerschaft; Transformation; Professionalisierung; Wissenschaft; Hochschulpolitik; Hochschule; Anerkennung; Dezentralisierung; Diskurs; Qualität; Risiko; Südafrika (Staat)
AbstractThis collection of essays is entitled "Imaginaries on Democratic Education and Change" - surprisingly, considering that the very notion of "the imaginary" could presuppose the idea of origination from which the self produces or reproduces its ideals. This collection is far from "imaginaries" if conceived in the form of Kant's transcendental imagination or Freud's disclosure of the unconscious humanist imagination. Our "imaginaries" mirror, in a sense, reflexive narratives of our critical engagement with issues of democracy, education, citizenship, curriculum and change (transformation). [The editors] recount (un)original stories, which will hopefully enable readers to engage with textual, intertextual and transtextual spaces that might lead to possibilities of ethical judgement, critical discernment and deconstructive scrutiny in the realm of democratic education and change particularly in relation to the university and school as changing sites within and beyond the powers of imagination. This book will prove an [...] resource for all those who wish to locate themselves in debates about democracy, education, citizenship, curriculum and change. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: