Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Letschert, Jos (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe |
Titel | The integrated person. How curriculum development relates to new competencies. 1. publ. |
Quelle | Enschede: CIDREE-Secretariat (2004), 213 S. |
Reihe | Yearbook / CIDREE, Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe. 4 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 90-329-2184-3 |
Schlagwörter | Kompetenz; Wissen; Wissensgesellschaft; Fähigkeit; Kognitive Kompetenz; Lernfähigkeit; Metakognition; Problemlösen; Medienkompetenz; Berufsausbildung; Bildungspolitik; Bildungsrecht; Curriculum; Deutschland; Erwachsenenbildung; Erwachsener; Mehrsprachigkeit; Mobilität; Motivation; Niederlande; Norwegen; Österreich; Schüler; Schule; Spanien; Wales; Wissen; Curriculumentwicklung; Flandern; Problemlösen; Sprachkompetenz; Ungarn; Bildungspolitik; Entwicklung; Kompetenz; Lernfähigkeit; Allgemein bildende Schule; Fähigkeit; Förderung; Kognitive Kompetenz; Leistungsmessung; Metakognition; Interkulturelle Kompetenz; Bildungsrecht; Förderung; Lesekompetenz; Medienkompetenz; Europäische Union; Schule; Allgemein bildende Schule; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Schüler; Schülerleistung; Interkulturelle Kompetenz; Motivation; Soziale Kompetenz; Bildungsprogramm; Curriculum; Curriculumentwicklung; Sprachkompetenz; Mehrsprachigkeit; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Europäische Dimension; Europäische Erziehung; Mobilität; Berufsausbildung; Erwachsenenbildung; Entwicklung; Leistungsmessung; Europäische Union; Erwachsener; Deutschland; Flandern; Niederlande; Norwegen; Spanien; Ungarn; Wales; Österreich |
Abstract | This yearbook focuses on competencies we expect from pupils to cope with expectations and needs of post-modern societies and to fulfil their individual well-being. The assumption is that factual knowledge is so fleeting and that the amount is so uncontrollably large, that education can better focus on methods of knowledge acquisition and meta-cognitive skills, instead of overestimating the process of transferring knowledge. Core curricula in Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe (CIDREE) member states tend in a direction of abandoning specified content schedules and core objectives, in favour of broader goals, often indicated as competencies to obtain or to aim at. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/3 |