Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdey, Philip
Sonst. PersonenHewitt, Gwen (Mitarb.); Hewitt, John (Mitarb.); Landau, Nicolette (Mitarb.)
TitelThe professional development of teachers.
Practice and theory.
QuelleDordrecht u.a.: Kluwer (2004), IX, 207 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4020-2005-8; 1-4020-2006-6
DOI10.1007/0-306-48518-4
SchlagwörterKognitive Entwicklung; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Schülerleistung; Bildungsprogramm; Berufsbildung; Beruf; Fortbildung; Wirkung; Großbritannien
AbstractThis book integrates in a unique way all that is known about changing teachers' practice, the key to all educational development. All attempts to 'raise standards' or to 'make schools relevant to the 21st century' rest on helping teachers to develop new skills. The book draws on the author's 30 years of experience, on a series of new empirical studies, and on the extensive literature on staff development to develop an integrated model of effective professional development. The model relates concepts of belief change, collegiality, school ethos, school and local government leaders, as well as key features of effective PD programmes such as longevity, constructivism, theory-bases, and coaching. It has theoretical validity and can be used as a practical guide to anyone involved in educational change: teachers, researchers, curriculum innovators, school leaders, university staff, educational policy makers, local government and government Ministers. In spite of its deep scholarly roots, this book is written in a lively, accessible style. It will challenge established theoreticians in the field while providing very direct advice to practitioners. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: