Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChevalier, Arnaud
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelParental education and child's education.
A natural experiment.
QuelleBonn: IZA (2004), 44 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit (Bonn). 1153
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Bildungsbiografie; Stiefkind; Adoption; Eltern; Großbritannien; Kind; Schulabschluss; Datenanalyse; Stiefkind; Bildungsabschluss; Bildungsbeteiligung; Adoption; Eltern; Kind; Bildungsabschluss; Schulabschluss; Datenanalyse; Einflussfaktor; Großbritannien
AbstractIs the intergenerational educational link due to nature or nurture? In order to answer this dilemma, this paper identifies the effect of parental education on their offspring's schooling attainment using a discontinuity in the parental educational attainment. The discontinuity stems from changes in the minimum school leaving age legislation which took place in the Seventies in Britain. This strategy identifies the effect of parental schooling only for parents with a lower taste for education and may not reflect the general social returns of parental education. However, since policies are more likely to target children at risk of not maximising their educational potential, the estimates are of interest. Contrary to recent evidence, [the author] finds a positive effect of both parents education on their children's schooling achievements when focusing on natural parents only. Step parents have no or a negative impact on children's education. In most cases, the endogeneity of parental education is rejected. These estimates suggest substantial social returns to education for same-sex parent. The estimates are robust to the introduction of additional controls for income, labour force participation, fertility and neighbourhood quality, indicating that the effect of parental education is direct. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: