Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThomson, Norman; Stewart, James
TitelGenetics inquiry: Strategies and knowledge geneticists use in solving transmission genetics problems.
QuelleIn: Science education, 87 (2003) 2, S. 161-180Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterInterview; Problemlösen; Biologieunterricht; Dynamisches System; Interview; Modellieren; Naturwissenschaften; Protokoll; Schüler; Unterricht; Genetik; Problemlösen; Entdeckendes Lernen; Komplexität; Computersimulation; Lehrerausbildung; Schüler; Entdeckendes Lernen; Computersimulation; Dynamisches System; Unterricht; Biologieunterricht; Genetik; Modellieren; Naturwissenschaften; Komplexität; Protokoll
AbstractScientists are increasingly challenged to solve problems that require conceptualizing and understanding dynamic complex natural systems. Computer simulations have become an integral tool in helping solve complex problems because they can be effectively used to model dynamic systems. Today's reform standards advocate that science teachers and students be involved in scientific inquiry that is consistent with the practice of science. The goal of this research is to determine methods of inquiry geneticists' use in solving dynamic complex computer-generated transmission genetics problems, specifically, their strategies and conceptual knowledge. Six geneticists representing three areas of genetics (transmission, molecular, and population) solved four problem types. Using their solution protocols, and through interviews, a hierarchical framework and pathway for solving the problems were developed. For science education researchers, teachers, and students, it is hoped the geneticists' insights and the framework developed can provide a guide for inquiry-based problem solving that extends beyond genetics.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: