Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNartowski, Andrzej S.
TitelA tale of two industries.
Mass media and higher education.
QuelleIn: Higher education in Europe, 28 (2003) 1, S. 114-121Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0379-7724
SchlagwörterGegenwart; Globalisierung; Hochschule; Aufgabe; Idee
AbstractAs higher education becomes an industry, it commercializes. This process is giving rise to certain anxieties. True, commercialization is bringing certain evils; at the same time, it is generating impulses towards the development of higher education as an essential factor of social progress and economic growth. The commercialization of higher education leads to governance; governance leads to the flow of money; and governance plus money lead to quality. The twin industries of the mass media and higher education are together contributing to mutual benefits and to the benefits of civilization. It is time to rethink their missions in contemporary society and to revise the idea that the right to education is of less importance than the freedom of opinion. In fact, these rights are of equal significance and are interdependent. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education in Europe" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: