Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Klemm, Klaus |
---|---|
Titel | If no reform then at least no rollback. The empirical facts of tremendous injustices and the squandering of talent in the German education system are crushing. |
Quelle | In: European education, 35 (2003) 4, S. 34-43Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1056-4934 |
DOI | 10.2753/EUE1056-4934350434 |
Schlagwörter | Bildungsdefizit; Chancengleichheit; Auslese; Bildungspolitik; Bildungsreform; Chancengleichheit; Deutschland; Gesamtschule; Schüler; Welt; Bildungspolitik; Bildungsreform; Internationaler Vergleich; Differenzierung; Qualitätssicherung; Bildungsdefizit; Ganztagsschule; Leistungsmessung; Leistungsschwäche; Schulform; Gesamtschule; Ganztagsschule; Schüler; Leistungsschwäche; Bildungsprogramm; Differenzierung; Internationaler Vergleich; Auslese; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Welt; Deutschland |
Abstract | [The author] claims that the current tripartite education system is unjust and squanders students by selecting them early along socio- economic lines. He sees the comprehensive school as the way out of this educational dilemma, where the achievement gap between low and high socio-economic groups is much larger than in other European countries. (DIPF/orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |