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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchröder, Gerhard
TitelOne law for all schools.
PISA and its implications for the German school system.
QuelleIn: European education, 35 (2003) 4, S. 13-20Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-4934
DOI10.2753/EUE1056-4934350413
SchlagwörterIdeologiekritik; Bildungsdefizit; Chancengleichheit; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulform; Gesamtschule; Ganztagsschule; Schüler; Leistungsschwäche; Rahmenrichtlinie; Differenzierung; Bundesland; Auslese; Diskussion; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Deutschland
Abstract[The] chancellor makes policy statements in his article.. ., acknowledging the dismal results, and proposes a national framework for education that should be binding for all schools in all sixteen Länder. He hopes that the ministers of culture of the Länder work toward the goal of bringing German education to the top of academic achievement among nations within ten years. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
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