Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStewart, James; Rudolph, John L.
TitelConsidering the nature of scientific problems when designing science curricula.
QuelleIn: Science education, 85 (2001) 3, S. 207-222Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterProblemlösen; Biologieunterricht; Naturwissenschaften; Genetik; Problemlösen; Aufgabe; Unterrichtsgestaltung; Biologieunterricht; Genetik; Naturwissenschaften; Aufgabe
AbstractA recurring theme of science education reform has been the creation of classroom opportunities that allow students to develop insights into the professional practice of scientists. The posing and solving of problems of a variety of types, a process central to scientific practice, provides a useful framework for structuring such opportunities for students. Most problems that students encounter can be characterized as model-data fit problems, in which solvers fit available data to an appropriate explanatory model. Although these problems are important, we argue that it is essential to expand the range of problems students encounter to include those that require solvers to confront the conceptual coherence of their explanatory models and to examine the relationship of those models to other scientific models, methodological norms, and common worldviews. In this article, we describe the nature and existence of both model-data fit and conceptual problems in science and then examine two curricular projects, one in genetics and one in evolutionary biology, that attempt to integrate these problems into classroom instruction.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: