Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Langouët, Gabriel |
---|---|
Titel | L'école française évolue; mais l'insertion sociale devient de plus en plus difficile. Gefälligkeitsübersetzung: Trends in French education in a context of difficult social integration. |
Quelle | In: Revue française de pédagogie, (2001) 137, S. 47-58 |
Beigaben | Literaturangaben; Tabellen 4 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0556-7807 |
Schlagwörter | Gesellschaft; Soziale Integration; Bildungspolitik; Schulentwicklung; Demografie; Demokratisierung; Arbeitsmarkt; Berufliche Integration; Frankreich |
Abstract | Since the sixties schooling has deeply changed and it lasts longer. Macro sociological research works have multiplied, then, experts have chosen a new perspective, serving school from the inside: the teacher' s influence, role of innovations influence of the whole school, of the district ... Thanks to successive reforms there is a rise of academic standards but actual school democratization is struggling to expand. Has progress at school level generated similar progress at social level? Higher levels of study and diplomas especially in a period of unemployment lead to frequent downgrading when individuals enter the labour market. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |