Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Cobb, Steven L.; Barker, Thomas S. |
---|---|
Titel | Internationalization of the economics curriculum: a three state study. |
Quelle | In: International education, 31 (2001) 1, S. 38-55Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 55 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0160-5429 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Erfolgskontrolle; Internationale Erziehung; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Internationalisierung; Studium; Wirtschaftswissenschaft; Auslandsstudium; Hochschule; Analyse; Ausland; Kalifornien; New York, N.Y.; Texas; USA |
Abstract | "The authors discuss a study on what colleges and universities in California, New York and Texas have done to internationalize the curriculum." Three components of international education proved to be essential: foreign language courses, studies abroad and internationalization of the curriculum content. The authors "describe a positive relationship between the number of international courses and the total number of courses offered and the presence of a major in economics." (DIPF/Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |