Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Maiworm, Friedhelm |
---|---|
Titel | ERASMUS: continuity and change in the 1990s. |
Quelle | In: European journal of education, 36 (2001) 4, S. 459-472Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 9; Tabellen 3 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0141-8211; 1465-3435 |
Schlagwörter | Auswertung; Bildungsprogramm; Mobilität; Studium; Auslandsstudium; Europäische Union; Student; ERASMUS (Förderung der Mobilität von Hochschulstudenten); SOCRATES (Förderung der Schul- und Hochschulbildung); Ausland |
Abstract | This article analyses data available on the ERASMUS programme of SOCRATES, examining the aspects of continuity or on the contrary of change. The author argues that placing ERASMUS within the framework of SOCRATES has, in fact, been mainly characterised by stability and continuity, at least for the student mobility element. He also examines the extent of change brought about by new objectives seeking to internationalise the learning experience of the non-mobile students and the evolving role of the institutions in organising and administering these processes. (DIPF/Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |