Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLamb, Stephen; Hogan, David; Johnson, Trevor
TitelThe stratification of learning opportunities and achievement in Tasmanian secondary schools.
QuelleIn: Australian journal of education, 45 (2001) 2, S. 153-167Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 18; Tabellen 4; Grafiken 4
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vergleich; Bildungschance; Soziale Herkunft; Schüler; Schulerfolg; Schülerleistung; Curriculum; Fächerwahl; Leistungskurs; Soziale Schicht; Leistung; Australien; Tasmanien
AbstractSocial differences in curriculum access and student achievement are a feature of schooling in Australia. These differences are usually documented at the senior secondary level where the curriculum is most differentiated, but the present study found large social, gender and school differences in levels of study at a more junior year-level. Using detailed information from the certificate records of 5491 Year 10 students, this study found that in English and mathematics the level of study students access is strongly related to socioeconemic background, gender and school attended. Differences between schools, measured using multilevel modelling techniques, are related to the type of school, enrolment size, and social composition. The study also found strong effects of curriculum location in the middle years of school on school completion, access to academic courses in senior school, and final year achievement. The results show significant between-school effects suggesting that schools can make a difference. (DIPF/orig)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: