Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSfard, Anna
TitelCommunicating to learn or learning to communicate? Mathematics education in quest for new answers to old questions.
Book review: Steinbring, H.; Bartolini Bussi, M.G.; Sierpinska, A. (eds.): Language and communication in the mathematics classroom. Reston, VA: NCTM (1998) 361 p. ISBN 0-87353-441-7.
QuelleIn: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik. Berichtsteil, 33 (2001) 1, S. 17-25
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-4103; 1615-679X
DOI10.1007/BF02652767
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Denken; Kommunikation; Verbale Kommunikation; Denken; Gruppenarbeit; Kommunikation; Lernen; Sammelwerk; Lernen; Gruppenarbeit; Sammelwerk
AbstractLanguage and Communication is a rich collection of papers conceived almost ten years ago in a set of ICME-7 talks. The book marks an emergence of a new framework for research in mathematics education. It documents the point in history when the old infrastructure has already been shaken, but the new foundations are not yet fully shaped. The clearly visible uncertainties and dilemmas of the beginnings make for a thought-provoking reading. In this review, rather than trying to summarize or criticize the book, I focus on the message it brings as to the current state of research and practice of mathematics education, as to the most urgent needs of this domain, and as to the goals towards which we may wish to direct our further efforts.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zentralblatt für Didaktik der Mathematik. Berichtsteil" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: