Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRégent, Odile
TitelMulti-media packages for self-directed learning of several languages: challenges and limitations.
QuelleAus: Modern language learning and teaching in central and eastern Europe: which diversification and how can it be achieved? Strasbourg: Council of Europe Publishing (1998) S. 259-261Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterMultimedia; Selbstständiges Lernen; Spracherwerb; Fremdsprachenunterricht; Europa
AbstractIn order to encourage adults to learn several languages, the author suggests designing modular materials with minimal constraints and maximum flexibility: varied products using all existing media (CD- ROM, video, paper) structured as databases rather than courses. Users will thus be able to determine their own learning paths according to their needs, aims, background and material and personal constraints. The situation of adult leamers is typified by constraints of time and place, and the burden of previous educational experience. There is often no opportunity of attending courses, and self-direction is the only solution. Self-access centres are an answer to this problem, and one of the new roles of teachers in this perspective is the creation of flexible learning aids. (DIPF/ orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: