Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Einsiedler, Wolfgang |
---|---|
Institution | Institut für Grundschulforschung (Nürnberg) |
Titel | The curricula of elementary science education in Germany. |
Quelle | Nürnberg; Erlangen: IfG (1998), 18 S. |
Reihe | Berichte und Arbeiten aus dem Institut für Grundschulforschung. 88 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | Inhaltsanalyse; Deutschland; Grundschule; Inhaltsanalyse; Lehrplan; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Sachunterricht; Grundschule; Lerninhalt; Lehrplan; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Sachunterricht; Deutschland |
Abstract | "In order to determine the status of Science Education in German elementary schools [the author] carried out an analysis of the topics of ' Sachunterricht'-curricula." This was done "by assigning the topics to disciplines because we wanted to determine exactly which Science topics can be found in the German Curricula." The report analyses this distribution of the topics. (DIPF/Bi.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |