Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Adelman, Clifford |
---|---|
Institution | United States. Department of Education |
Titel | Women and Men of the Engineering Path. A Model for Analyses of Undergraduate Careers. Gefälligkeitsübersetzung: Frauen und Männer auf dem Weg der Technik. |
Quelle | Washington, DC: U. S. Government Printing Office (1998), XII, 105 S. |
Beigaben | Anlagen 1; Literaturangaben S. 93-103; Tabellen 39 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-16-049551-2 |
Schlagwörter | Frau; Bewertung; Bilanz; Frau; Mann; Studium; Technik; Zeit; Karriere; USA; Ausbildung; Abbruch; Techniker; Studienfach; Wechsel; Langzeitstudent; Bilanz; Wechsel; Ausbildung; Karriere; Ingenieurausbildung; Studium; Studienwahl; Langzeitstudent; Studienfach; Technische Hochschule; Zeit; Abbruch; Bewertung; Technik; Mann; Techniker; USA |
Abstract | Gliederung: Introduction: Metaphors of passage and participation. Part 1: Engineering paths as established by students - destinations and attendance patterns. Part 2: The content of their curriculum. Part 3: Engineering and science - confusing signs along the path. Part 4: Antecedents of the engineering path. Part 5: Choosing the engineering path. Part 6: Leaving engineering - migration and traffic. Part 7: Experiencing engineering - classroom environments, credit loads, and grades. Conclusions: What did we learn? Where do we take the information? Appendix: Technical notes and guidance. (HoF/Text übernommen). |
Erfasst von | Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg |
Update | 2001_(CD) |