Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHiilos, Hannu; u.a.
Sonst. PersonenLasonen, Johanna (Hrsg.)
TitelStrategies for achieving parity of esteem in European upper secondary education.
Final report on the project LEONARDO da VINCI, surveys and analyses, strand III.2. a; Finding new strategies for post-16 education by networking vocational and academic/general education and working life to improve the parity of esteem for initial vocational training (1996-1997).
QuelleJyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1998), 290 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN951-39-0108-4
SchlagwörterAllgemeinbildung; Gleichstellung; Bildungssystem; Bildungsreform; Allgemein bildende Schule; Sekundarstufe II; Projekt; Äquivalenz; Internationale Zusammenarbeit; Berufsausbildung; Internationaler Vergleich; Anerkennung; Innovation; Europäische Union; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung); Deutschland; England; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Norwegen; Schottland; Schweden; Österreich
AbstractThe Post-16 Strategies project is an attempt to respond to the problems stemming from the disparity between the esteem accorded to initial vocational education and to general/academic education. The aspiration of young people to enter general and academic programmes has led to a pronounced and sometimes unrealistic demand for academic education. Because of the expansion of participation in post-16 education, vocational and general/academic education systems and programmes may be unable to meet the demands of coherence, flexibility and responsiveness. The project has surveyed and analysed upper secondary school reforms within and across eight European educational systems that have been or will be undertaken to raise the quality and innovation capacity of national post-16 education systems. The purpose of the project was to identify and compare European post-16 education strategies that promote parity of esteem between vocational and general education. The purpose of the study visits and transnational collaboration between the partners was to create opportunities for shared learning from national case studies and from their conclusions. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: